ПЕР205 Економске промене, утицаји и могућности туризма

Milenković R. Svetislav

  • Materijali za nastavu
  • Rezultati ispita i kolokvijuma
  • Vesti

Izborni, IV semestar, Modul: Makroekonomija

13

Uticaj globalnih ekonomskih odnosa na stalnu promenjljivost turizma, njegove uticaje na razmeštaj i podizanje kvaliteta, kako turističke tražnje, tako i turističke ponude i društveno – ekonomske mogućnosti razvoja turizma u budućnosti. Takođe, cilj ovog predmeta je saznajna moć o turizmu, kao ekonomsko – socijalno – ekološkom indikatoru promena kvaliteta turističkih usluga, korišćenja savremenog tehničko – tehnološkog progresa i vraćanja turizma iz virtuelnog u stvarni svet potrošnje. Konačno, u ciljeve treba ubrojati prilagođavanje svakog makroregiona, svake zemlje i užih prostorno – turističkih celina sa zahtevima Svetske Turističke Organizacije, ostalih međunarodnih turističkih asocijacija i udruženja, kao i zakonskim normativima EU.

Najznačajnija ishodišta proučavanja ovog predmeta su u potpunom identifikovanju i valorizovanju mogućih promena u budućem razvoju svetskog turizma. Drugi ishod je određivanje optimalnih uticaja turizma na sve pore društveno – ekonomskog života i, konačno, u ekonomskom smislu, pronalaženje relevantnih mogućnosti razvoja svetskog turizma u svim delovima sveta.

  • Turistički okviri
  • Shvatanje promena u savremenom turizmu
  • Ekonomske posledice globalnog turizma
  • Uticaj savremenog turizma na životnu sredinu
  • Socijalne posledice razvoja globalnog turizma
  • Održivi razvoj i održivi turizam
  1. Avramoski, M., Ekonomika na turizmot i ugostitelstvo, Fakultet za turizma i ugostitelstvo, Ohrid, 2002.
  2. Jadrešić, V., Turizam u interdisciplinarnoj teoriji i primjeni, Školska knjiga, Zagreb, 2001.  
  3. Milenković, S., Turistička aktivnost u tržišnoj privredi, Vuk Karadžić, Paraćin, 1999.
  4. Milenković, S., Međusobni odnosi turizma i životne sredine, Ekonomski fakultet,    Kragujevac, 2006.
  5. Pearce, D. And Butler, R., Contemporary issues in tourism development, London, 1999.
  6. Sharpley, R. and Tefler, D., Tourism and development – concepts and issues, London, 2001.
  7. Unković, S. i Zečević, B., Ekonomika turizma, Ekonomski fakultet, Beograd, 2007.
  8. Wall, G. and Mathieson, A., Tourism – change, impact and opportunities, Wall and Mathieson, London, 2006.

Broj časova aktivne nastave:
10

predavanja:
4

Studijski istraživački rad:
6

Pored klasičnih metoda izvođenja nastave, predviđa se i aktivno učešće studenata u nastavi kroz analizu najznačajnije problematike svetskog turizma, sa akcentom na praktičnu primenu.

  • Usmeni deo ispita - 60 poena
  • Seminarski rad - 40 poena

 

Претрага